Skip to content
cropped-goaml.cz-color.png
  • Důležité odkazy
      • Bakaláři
      • Pošta GOAML
      • Pro učitele
      • Office 365
      • Vzory žádostí
      • 3D prohlídka školy TIP
      • Harmonogram školního roku 2024/2025 NOVÉ
      • Vzory žádostí
      • Profil absolventa
      • Projekty NOVÉ
      • Erasmus+
  • O škole
    • Aktuality
    • Mise a vize školy
    • Úřední deska
      • Výběrová řízení
      • Výroční zprávy školy
      • Rozpočet školy
      • Příjem podání, podnětů, stížností
      • Ochrana oznamovatele
    • Historie školy
    • ECDL
    • Projekty
    • Školská rada
    • Rada rodičů
    • Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)
      • Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech
      • Předmět a cíle EVVO
      • Realizace EVVO napříč školou
  • Studium
    • Harmonogram školního roku 2024/2025
    • Školní dokumenty
      • Školní a klasifikační řád
      • Školní vzdělávací program (ŠVP)
      • Žákovské portfolio
      • Seznamy učebnic
      • ISIC – Informační povinnost
    • Maturita
      • Aktuální informace
      • Obecné informace, legislativa
      • Europass
    • Praxe – obchodní akademie
    • DofE – Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
    • Studium v zahraničí
    • Vysoké školy
    • Rada studentů
  • Uchazeč
    • Studijní obory
    • Profil absolventa
    • Informace o přijímacím řízení
      • Aktuální informace k přijímacímu řízení
      • Kritéria přijímacího řízení
      • Výsledky přijímacího řízení
      • Kurz matematiky
      • Přijímací zkoušky nanečisto
      • Vzorové přijímací zkoušky
  • Kontakt
    • Kde nás najdete
    • Zaměstnanci školy
      • Vedení školy
      • Pedagogický sbor
      • Pedagogové externisté
      • Provozní zaměstnanci
    • Pověřené funkce
    • Školní poradenské pracoviště
      • Kariérový poradce
      • Metodik školní prevence
      • Školní psycholog
      • Výchovný poradce
    • Vzory žádostí
    • GDPR
    • Rada rodičů
  • Důležité odkazy
      • Bakaláři
      • Pošta GOAML
      • Pro učitele
      • Office 365
      • Vzory žádostí
      • 3D prohlídka školy TIP
      • Harmonogram školního roku 2024/2025 NOVÉ
      • Vzory žádostí
      • Profil absolventa
      • Projekty NOVÉ
      • Erasmus+
  • O škole
    • Aktuality
    • Mise a vize školy
    • Úřední deska
      • Výběrová řízení
      • Výroční zprávy školy
      • Rozpočet školy
      • Příjem podání, podnětů, stížností
      • Ochrana oznamovatele
    • Historie školy
    • ECDL
    • Projekty
    • Školská rada
    • Rada rodičů
    • Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)
      • Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech
      • Předmět a cíle EVVO
      • Realizace EVVO napříč školou
  • Studium
    • Harmonogram školního roku 2024/2025
    • Školní dokumenty
      • Školní a klasifikační řád
      • Školní vzdělávací program (ŠVP)
      • Žákovské portfolio
      • Seznamy učebnic
      • ISIC – Informační povinnost
    • Maturita
      • Aktuální informace
      • Obecné informace, legislativa
      • Europass
    • Praxe – obchodní akademie
    • DofE – Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
    • Studium v zahraničí
    • Vysoké školy
    • Rada studentů
  • Uchazeč
    • Studijní obory
    • Profil absolventa
    • Informace o přijímacím řízení
      • Aktuální informace k přijímacímu řízení
      • Kritéria přijímacího řízení
      • Výsledky přijímacího řízení
      • Kurz matematiky
      • Přijímací zkoušky nanečisto
      • Vzorové přijímací zkoušky
  • Kontakt
    • Kde nás najdete
    • Zaměstnanci školy
      • Vedení školy
      • Pedagogický sbor
      • Pedagogové externisté
      • Provozní zaměstnanci
    • Pověřené funkce
    • Školní poradenské pracoviště
      • Kariérový poradce
      • Metodik školní prevence
      • Školní psycholog
      • Výchovný poradce
    • Vzory žádostí
    • GDPR
    • Rada rodičů
Ri-facebook-fill Ri-instagram-line

ECDL

  • Domů
  • ECDL
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape

ECDL/ICDL – European/International Certification of Digital Literacy

je celosvětově rozšířený certifikační koncept počítačové gramotnosti a počítačových znalostí a dovedností. Zahrnuje celou škálu vzdělávacích a certifikačních programů, z nichž nejrozšířenější jsou programy ECDL Core (počítačová, resp. digitální gramotnost a digitální kvalifikace) a ECDL Advanced (profesionální uživatelské znalosti a dovednosti). Tyto programy pokrývají uživatelské znalosti a dovednosti ve všech běžných oblastech využití prostředků ICT, od kancelářských programů, přes grafické nástroje, až po informační systémy, a to v různých úrovních obtížnosti.

Koncept ECDL mimo jiné mezinárodně definuje obsah pojmu „Počítačová (digitální) gramotnost“ a určuje metodu, jakou je počítačová gramotnost ověřována. Úspěšní absolventi ECDL testů získávají odpovídající ECDL Certifikáty, které mají mezinárodní platnost.

Metoda ověřování počítačové gramotnosti dle programu ECDL Core je založena na praktických testech prováděných s využitím běžné výpočetní techniky a v reálném programovém prostředí. Pomocí těchto testů se zjišťuje, zda je libovolná osoba schopna používat běžné informační a komunikační technologie alespoň na takové úrovni, která odpovídá mezinárodním požadavkům uvedeným v tzv. ECDL Sylabech. Ověřování počítačové gramotnosti dle konceptu ECDL je mezinárodně uznávané, celosvětově procesně standardizované, objektivní a nezávislé na výpočetní technice a programovém prostředí, na kterém jsou testy prováděny. V celém světě využívá jednotné a pravidelně aktualizované databáze testovacích otázek a úkolů. Ověřování počítačové gramotnosti dle konceptu ECDL mohou provádět pouze akreditovaná testovací střediska a za tímto účelem odborně připravení testeři akreditovaní dle mezinárodních pravidel.

Úspěšní absolventi ECDL testů získávají ECDL Certifikát, který má mezinárodní platnost.

Akreditované středisko pro ECDL testování

ECDL testování na GOAML (odkaz) 

je popsáno v samostatné sekci. 

ECDL testování je:

  • MĚŘITELNÉ … všechny programy ECDL mají definovány Sylaby, které strukturovaně, přesně a detailně specifikují požadovaný rozsah a hloubku znalostí a dovedností
  • PRAKTICKÉ … drtivá většina otázek a úkolů je „ze života“, testy probíhají v reálném programovém prostředí na všech typech i verzích aplikací, se kterými se lidé běžně setkávají v průběhu svého studia či v profesní praxi
  • STANDARDIZOVANÉ … na celém světě jsou používány stejné Sylaby, stejné testovací otázky a úkoly, stejná procesní pravidla a podmínky testování a vydávané certifikáty mají stejnou vypovídací schopnost
  • OBJEKTIVNÍ … jednotná metodika hodnocení testů, národní a mezinárodní inspekce kvality, národní profesní neziskové organizace, které jsou garanty kvality testování
  • NEZÁVISLÉ … testování je nezávislé na původu technického a programového vybavení, nezávisí na konkrétních výrobcích nebo konkrétních produktech, je tak eliminován možný střet zájmů.

Jednotlivcům ECDL může přinést:

  • ECDL CERTIFIKÁT jako mezinárodně uznávaný doklad digitální gramotnosti či kvalifikace držitele a tedy možnost snadno a objektivně komukoli důvěryhodně doložit úroveň svých počítačových znalostí a dovedností
  • VĚTŠÍ ŠANCE NALEZENÍ UPLATNĚNÍ NA TRHU PRÁCE, protože digitálně gramotní a digitálně kvalifikovaní zaměstnanci jsou a budou čím dále tím větším množstvím zaměstnavatelů vyhledáváni a upřednostňováni a nejen na území ČR, ale i v zemích EU a ve světě
  • VĚTŠÍ ŠANCE NA ÚSPĚŠNÉ ZVLÁDNUTÍ STUDIA NA VŠ, protože digitálně gramotní studenti mají lepší výchozí pozici a lépe zvládají nápor vysokoškolského studia
  • ZÍSKÁNÍ nebo UPEVNĚNÍ vlastních znalostí a dovedností při práci s počítačem
  • OSOBNÍ MOTIVACI pro další vzdělávání nejen v oblasti využití prostředků informačních a komunikačních technologií
  • OSOBNÍ USPOKOJENÍ z efektivnějšího využívání výpočetní techniky, neboť testované osoby obvykle „objeví spoustu nového“
  • ZVÝŠENÍ SEBEDŮVĚRY a následně lepší pracovní výsledky nejen při práci s počítačem
  • ZVÝŠENÍ OSOBNÍ PRESTIŽE nejen v pracovním kolektivu, ale i v rodině nebo mezi přáteli.

Zaměstnavatelům ECDL může přinést:

  • SROZUMITELNOU INFORMACI, že držitel ECDL certifikátu je digitálně gramotný či kvalifikovaný, tj. že umí při práci smysluplně a efektivně využívat informační a komunikační technologie
  • VÝZNAMNOU ÚSPORU ČASU při přijímacích pohovorech neboť není nutné složitě a zdlouhavě zkoumat, zda uchazeč o zaměstnání tzv. „umí s počítačem“
  • VÝZNAMNOU ÚSPORU FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ, protože digitálně gramotného či kvalifikovaného zaměstnance není nutné dlouho a nákladně „dovzdělávat“ a může se ihned a efektivně věnovat pracovním úkolům
  • MOŽNOST OBJEKTIVNĚ POSOUDIT počítačové znalosti a dovednosti stávajících zaměstnanců a cíleně pak investovat finanční prostředky do vzdělávání jen v těch oblastech a do těch zaměstnanců, kde je to potřebné
  • EFEKTIVNÍ NÁSTROJ pro řízení lidských zdrojů a personální politiku v organizaci
  • SNÍŽENÍ PODPŮRNÝCH NÁKLADŮ na provoz a využívání výpočetní techniky, protože digitálně gramotní uživatelé již nezatěžují své kolegy či technickou podporu s naivními a opakovanými dotazy a problémy.

Podrobnější informace o konceptu ECDL naleznete zde: www.ecdl.cz

 

 

 

 

cropped-goaml.cz-color-white

Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace

Ruská 355/7
Mariánské Lázně
353 01

Zřizovatel

Úřední hodiny pro veřejnost

pracovní dny  8:00 – 15:00
prázdniny  Po a St  9:00 – 13:00

Podatelna

Sekretariát:
+420 354 624 166,
+420 739 322 369

E-mail: goaml@goaml.cz
ID schránky: 7hmkqai

Identifikační údaje

IČO: 477 233 94
DIČ: CZ47723394
REDIZO: 600008991
IZO: 000478423

Bankovní spojení

Komerční banka, a. s.
Číslo účtu: 8875340207/0100
IBAN: CZ49 0100 0000 0088 7534 0207
SWIFT KÓD: KOMBCZPP

Sociální sítě

Najdete nás také na sociálních sítích

Icon-facebook Icon-instagram

GDPR

Informace o zpracování osobních údajů

Copyright 2025 Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace. | Vytvořeno DevsBlink. Všechna práva vyhrazena.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizaceGymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace