Šablony Operační program Jan Ámos Komenský GOAML

Registrační číslo projektu: CZ.02.02.xx/00/22_003/0003526

Alokovaná částka pro GOAML: 1 968 618,- Kč

Realizační období projektu: 1. 10. 2022 – 30. 9. 2025

Projekt je realizován za finanční podpory Evropské unie.


Klíčové aktivity projektu GOAML:

  1. Školní psycholog SŠ – Škola reaguje na potřeby zjištěné ze šetření, školní poradenské pracoviště identifikovalo potřeby podpory žáků a využívá ŠP pro zlepšení klimatu ve třídách a škole jako celku, prevenci předčasných odchodů a školního neúspěchu.
  2. Kariérový poradce SŠ – KP vykonává důležitou pozici školního poradenského pracoviště, motivuje žáky v oblasti mobility a profesních příležitostech i v zahraničí. Dále přispívá k prevenci předčasných odchodů a školního neúspěchu. Pracovník udržuje a podporuje dlouhodobý vztah absolventů se školou. Prostřednictvím organizace Burz škol přispívá k propagaci školy v mikroregionu a zároveň tak přispívá ke snižování předčasných odchodů žáků mimo systém vzdělávání.
  3. Koordinátor spolupráce školy a zaměstnavatele SŠ – Pracovník zajišťuje budování spolupráce školy s externími subjekty, zajišťuje vhodná místa pro praxe žáků, následně vykonává kontrolu plnění plánu, vytipování nových pracovních míst a spolupráce s trhem práce, hledá příležitosti pro uplatnění absolventů.
  4. Vzdělávání pracovníků ve vzdělávání SŠ – Zaměstnanec po absolvování DVPP bude využívat nové poznatky ve výuce žáků. Vzdělávací oblasti jsou zaměřeny na profesní i osobnostní rozvoj zaměstnance, především v oblastech rozvoje digitálních kompetencí, formativního hodnocení, kritického myšlení a podpory inkluze. Šablona bude využita i pro rozvoj nepedagogických zaměstnanců se zaměřením na věcnou oblast výkonu práce pro organizaci.
  5. Spolupráce pracovníků ve vzdělávání SŠ – Realizací vzájemné spolupráce pedagogických pracovníků podpoříme sdílení zkušeností a větší sounáležitost s organizací. Zapojení členové následně v praxi ověří sdílené dovednosti a podpoří tak školu v naplňování stanovených cílů.
  6. Inovativní vzdělávání žáků v SŠ – Skupiny žáků (tříd i napříč ročníky) absolvují aktivity propojující formální a neformální vzdělávání, využívající vrstevnického učení a v rámci podpory ustálených tradic školy i aktivity postavené na zážitkové pedagogice. Žáci tak budou rozvíjet svou emoční inteligenci, týmovou spolupráci a vztah ke škole.
  7. Podpora žáků s odlišným mateřským jazykem v SŠ – S ohledem na zvýšení počtu žáků s odlišným mateřským jazykem vzrostla potřeba individuální podpory ve vzdělávání těmto žákům. Podpora je zaměřena na osvojení si odborného českého jazyka nad rámec vyučování a zároveň jako prevence školního neúspěchu.
  8. Odborně zaměřená tematická a komunitní setkávání v SŠ – Realizací tematicky zaměřených a komunitních setkávání bude cíleno na vytváření zdravého sociálního klimatu tříd, školy s cílem formovat příjemnou atmosféru zaměstnanců i žáků školy a větší sounáležitost s organizací.