Skip to content
cropped-goaml.cz-color.png
  • Důležité odkazy
      • Bakaláři
      • Pošta GOAML
      • Pro učitele
      • Office 365
      • Vzory žádostí
      • 3D prohlídka školy TIP
      • Harmonogram školního roku 2024/2025 NOVÉ
      • Vzory žádostí
      • Profil absolventa
      • Projekty NOVÉ
      • Erasmus+
  • O škole
    • Aktuality
    • Mise a vize školy
    • Úřední deska
      • Výběrová řízení
      • Výroční zprávy školy
      • Rozpočet školy
      • Příjem podání, podnětů, stížností
      • Ochrana oznamovatele
    • Historie školy
    • ECDL
    • Projekty
    • Školská rada
    • Rada rodičů
    • Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)
      • Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech
      • Předmět a cíle EVVO
      • Realizace EVVO napříč školou
  • Studium
    • Harmonogram školního roku 2024/2025
    • Školní dokumenty
      • Školní a klasifikační řád
      • Školní vzdělávací program (ŠVP)
      • Žákovské portfolio
      • Seznamy učebnic
      • ISIC – Informační povinnost
    • Maturita
      • Aktuální informace
      • Obecné informace, legislativa
      • Europass
    • Praxe – obchodní akademie
    • DofE – Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
    • Studium v zahraničí
    • Vysoké školy
    • Rada studentů
  • Uchazeč
    • Studijní obory
    • Profil absolventa
    • Informace o přijímacím řízení
      • Aktuální informace k přijímacímu řízení
      • Kritéria přijímacího řízení
      • Výsledky přijímacího řízení
      • Kurz matematiky
      • Přijímací zkoušky nanečisto
      • Vzorové přijímací zkoušky
  • Kontakt
    • Kde nás najdete
    • Zaměstnanci školy
      • Vedení školy
      • Pedagogický sbor
      • Pedagogové externisté
      • Provozní zaměstnanci
    • Pověřené funkce
    • Školní poradenské pracoviště
      • Kariérový poradce
      • Metodik školní prevence
      • Školní psycholog
      • Výchovný poradce
    • Vzory žádostí
    • GDPR
    • Rada rodičů
  • Důležité odkazy
      • Bakaláři
      • Pošta GOAML
      • Pro učitele
      • Office 365
      • Vzory žádostí
      • 3D prohlídka školy TIP
      • Harmonogram školního roku 2024/2025 NOVÉ
      • Vzory žádostí
      • Profil absolventa
      • Projekty NOVÉ
      • Erasmus+
  • O škole
    • Aktuality
    • Mise a vize školy
    • Úřední deska
      • Výběrová řízení
      • Výroční zprávy školy
      • Rozpočet školy
      • Příjem podání, podnětů, stížností
      • Ochrana oznamovatele
    • Historie školy
    • ECDL
    • Projekty
    • Školská rada
    • Rada rodičů
    • Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)
      • Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech
      • Předmět a cíle EVVO
      • Realizace EVVO napříč školou
  • Studium
    • Harmonogram školního roku 2024/2025
    • Školní dokumenty
      • Školní a klasifikační řád
      • Školní vzdělávací program (ŠVP)
      • Žákovské portfolio
      • Seznamy učebnic
      • ISIC – Informační povinnost
    • Maturita
      • Aktuální informace
      • Obecné informace, legislativa
      • Europass
    • Praxe – obchodní akademie
    • DofE – Mezinárodní cena vévody z Edinburghu
    • Studium v zahraničí
    • Vysoké školy
    • Rada studentů
  • Uchazeč
    • Studijní obory
    • Profil absolventa
    • Informace o přijímacím řízení
      • Aktuální informace k přijímacímu řízení
      • Kritéria přijímacího řízení
      • Výsledky přijímacího řízení
      • Kurz matematiky
      • Přijímací zkoušky nanečisto
      • Vzorové přijímací zkoušky
  • Kontakt
    • Kde nás najdete
    • Zaměstnanci školy
      • Vedení školy
      • Pedagogický sbor
      • Pedagogové externisté
      • Provozní zaměstnanci
    • Pověřené funkce
    • Školní poradenské pracoviště
      • Kariérový poradce
      • Metodik školní prevence
      • Školní psycholog
      • Výchovný poradce
    • Vzory žádostí
    • GDPR
    • Rada rodičů
Ri-facebook-fill Ri-instagram-line

Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech

  • Domů
  • O škole
  • Environmentální vzdělávání, výchova a osvěta (EVVO)
  • Realizace EVVO ve vyučovacích předmětech
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape
Breadcrumb Abstract Shape

Způsoby uplatňování environmentální výchovy ve všeobecně vzdělávacích předmětech studijních oborů osmileté a čtyřleté gymnázium, obchodní akademie

1. Biologie (G), Základy přírodních věd (OA)

  • Základní podmínky života (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Ekosystémy (NG)

  • Vztah člověka a prostředí (NG)

  • Problematika vztahů organismů a prostředí (VG)

  • Člověk a životní prostředí (VG, OA)

  • Životní prostředí regionu a České republiky (VG)

význam organismů pro člověka, příčiny vzniku a zániku organismů, formy ochrany organismů, vliv prostředí na organismy, působení abiotických a biotických vlivů na organismy, příčiny a důsledky globálních ekologických problémů, základní principy pojící se s myšlenkou trvale udržitelného rozvoje, negativní dopady znečištěného ovzduší na lidský organismus, zdravý životní styl, bioprodukty, ekologické zemědělství, mutace rostlin
a živo
čichů


2. Zeměpis (G)

  • Základní podmínky života (NG)

  • Ekosystémy (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Problematika vztahů organismů a prostředí (VG)

  • Člověk a životní prostředí (VG)

  • Životní prostředí regionu a České republiky (VG)

význam organismů pro člověka, příčiny a důsledky globálních ekologických problémů, vliv průmyslu a dopravy na ovzduší, znečištění vod a půd průmyslem a zemědělskou činností, ekologické zemědělství, odpadové hospodářství, principy trvale udržitelného rozvoje, ochrana přírody a krajiny


3. Fyzika (G)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG)

energetika a její vliv na životní prostředí, obnovitelné zdroje energie (zelená energie), jaderná energie a její rizika, jaderný odpad, vliv jaderného záření na život člověka


4. Chemie (G)

  • Základní podmínky života (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG)

vliv jaderného záření na život člověka, vliv radioaktivity na život člověka, voda jako základní podmínka života, lidské aktivity a problémy se znečištěním vody, nebezpečí kyselých dešťů v souvislosti s oxidy síry a dusíku, negativní působení uhlovodíků na životní prostředí – ropné havárie, ekologický aspekt spalování uhlovodíků, toxické působení arenů na lidský organismus, toxické působení halogenderivátů, znečišťování životního prostředí – DDT, freony, polychlorované bifenyly, problematika plastů – výroba, recyklace a likvidace


5. Český jazyk a literatura (G, OA)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG, OA)

četba a rozbor textů s problematikou životního prostředí (ekologické časopisy, internet)


6. Dějepis (G)

  • Základní podmínky života (NG)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG)

pochopení vývojových souvislostí a změny krajiny v jednotlivých historických etapách


7. Občanská výchova (NG), Základy společenských věd (VG), Občanská nauka (OA)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Základní podmínky života (NG)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG, OA)

vzájemná propojenost civilizace a přírody, psychohygiena, člověk v kritických fázích života, rozbor příčin globálních problémů a možnosti řešení, příklady ochrany životního prostředí v každodenním životě, přístup sebe sama k přírodě a ostatním živým tvorům


8. Cizí jazyky (G, OA)

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Ekosystémy (NG)

  • Člověk a životní prostředí (VG, OA)

  • Problematika vztahů organismů a prostředí (VG)

práce s texty; životní prostředí, ochrana životního prostředí – konverzační téma, součást maturitní zkoušky


9. Výtvarná výchova (G)

výtvarné vyjadřování plošné a prostorové na následující témata:

  • Vztah člověka k prostředí (NG)

  • Lidské aktivity a problémy životního prostředí (NG)

  • Problematika vztahů organismu a prostředí (VG)

  • Člověk a životní prostředí (VG)


 


Způsoby uplatňování environmentální výchovy v odborných předmětech studijního oboru obchodní akademie

1. Ekonomika, Ekonomie, Ekonomická cvičení

  • Člověk a životní prostředí

životní prostředí jako součást životní úrovně, obaly výrobků, recyklace, kvalita, společenská koncepce marketingu


2. Právo, Právo v praxi

  • Člověk a životní prostředí

ochrana životního prostředí v zákonech


3. Písemná a elektronická komunikace

  • Člověk a životní prostředí

opis a rozbory textů týkajících se životního prostředí, využití recyklovaných papírů při procvičování techniky


Projekty VV – Sbírej a třiď elektroodpad

           

cropped-goaml.cz-color-white

Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace

Ruská 355/7
Mariánské Lázně
353 01

Zřizovatel

Úřední hodiny pro veřejnost

pracovní dny  8:00 – 15:00
prázdniny  Po a St  9:00 – 13:00

Podatelna

Sekretariát:
+420 354 624 166,
+420 739 322 369

E-mail: goaml@goaml.cz
ID schránky: 7hmkqai

Identifikační údaje

IČO: 477 233 94
DIČ: CZ47723394
REDIZO: 600008991
IZO: 000478423

Bankovní spojení

Komerční banka, a. s.
Číslo účtu: 8875340207/0100
IBAN: CZ49 0100 0000 0088 7534 0207
SWIFT KÓD: KOMBCZPP

Sociální sítě

Najdete nás také na sociálních sítích

Icon-facebook Icon-instagram

GDPR

Informace o zpracování osobních údajů

Copyright 2025 Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace. | Vytvořeno DevsBlink. Všechna práva vyhrazena.
Gymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizaceGymnázium a obchodní akademie Mariánské Lázně, příspěvková organizace