Ve školním roce 2020/2021 a 2021/2022 se naše škola zapojila do projektu SYPO v oblasti „Školy se začínajícími učiteli“. Jedná se o dvouletý projekt pořádaný NPI ČR, jehož snahou je zajistit
komplexní podporu školám se začínajícími učiteli.

Systém podpory spočívá v pravidelných konzultacích zapojeným školám, poskytování odborné literatury, sdílení příkladů dobré praxe apod. Systém podpory se nezaměřuje pouze na pozici
začínajícího učitele, ale také na pozici uvádějícího učitele a roli vedení školy v úspěšném rozvoji začínajících učitelů, potažmo rozvoji celé školy.

Díky účasti v tomto projektu jsme vytvořili systém podpory pro začínajícího učitele na naší škole – ať už se jedná o absolventa bez potřebné praxe, nebo odborníka z praxe bez pedagogických
zkušeností či bez dostatečného vzdělání.

Projekt tedy reflektuje současnou situaci v českém školství, v nedostatku plně kvalifikovaných učitelů, v zátěži nastupujících absolventů pedagogických fakult bez potřebných zkušeností. Snaží
se poskytovat školám vodítko pro plnohodnotné začlenění začínajícího učitele jako trvalou investici školy, ze které budou v dlouhodobém horizontu těžit začínající učitelé, uvádějící učitelé,
vedení školy a především žáci školy.

Produktem pilotního projektu jsou mimo jiné také metodické příručky pro školy a učitele.

SYPO – sytém podpory profesního růstu učitelů a ředitelů je dlouhodobým projektem NPI ČR – Národní pedagogický institut, který se zaměřuje na komplexní podporu a rozvoj školství.